Nieuwsbrief

Zuidrandgemeenten lanceren alcoholpreventiecampagne

Op woensdag 29 mei ging ‘Feestje bouwen – Hou het helder’ van start, de alcoholpreventiecampagne voor jongeren. In Bar Brial, de zomerbar van FORT 4, kon je testen wat een glas te veel met je doet. Nee, je werd er niet vol alcohol gegoten. Je proefde van het leven door een dronken (promille)bril. Achteraf kon je bekomen met een frisse mocktail in je hand. 

De campagne richt zich tot jongeren en hun vrienden. Maar ook tot hun ouders, scholen, hun sport- en jeugdvereniging, het café waar ze graag rondhangen en de nachtwinkel waar ze binnenspringen als het avond is.  

Want veel jongeren drinken al wel eens een glas. Dat is niet nieuw, en dat zal ook niet meteen veranderen. Maar wanneer jongeren te veel drinken, kan dat wel dramatisch zijn. Een kerel die na een feestje op handen en knieën van de fuif naar huis kruipt. Iemand die niet meer weet wat hij of zij doet, en zo zichzelf en anderen in gevaar brengt. Of dat ene meisje dat elke dag op café een paar pintjes drinkt. Want ook dat is te veel. 

 ‘Feestje bouwen – Hou het helder’ wil jongeren en hun entourage hier bewust van maken. En de boodschap brengen dat het ook oké is om geen alcohol te drinken. 

www.feestje-bouwen.be

De campagne is een initiatief van gemeenten uit de Zuidrand: Hove, Kontich, Borsbeek, Boechout, Edegem en Mortsel. Ze werden bij de uitwerking van het project ondersteund door CGG  preventiewerk Vagga en LOGO Antwerpen. 

 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen