Nieuwsbrief

← Vorige

Beweegtip van de maand

Werken aan je spieren ? Dat kan zelfs in de supermarkt !

 

 

 

 

Wil je graag je lichaamshouding en fitheid optimaal houden of verbeteren ? 
Wil je je spieren verstevigen?
Start dan 2 tot 3 keer per week met slimme krachtoefeningen. 

 

Vlaams Instituut Gezond Leven raadt aan om minstens 2 keer per week aan de versterking van de (grote) spieren en botten te werken.  

Je hoeft niet persé naar de fitness ! Slimme krachtoefeningen kan je gewoon thuis of onderweg doen. Ze zijn goed te combineren met je dagelijkse bezigheden of taken. 

 

Enkele voorbeelden van deze oefeningen:

  • Dráág kleine boodschappen in plaats van een winkelkarretje te gebruiken.
  • Zet de versnelling van je fiets wat zwaarder, zodat je harder moet peddelen.
  • Fiets of wandel bergop.  

Door de jaren heen wordt het soms wat moeilijker om bepaalde taken of hobby’s uit te voeren. De oorzaak is vooral krachtverlies, hoewel gewrichtsproblemen of een verslechterde conditie ook een invloed kunnen hebben. Je spieren gaan geleidelijk achteruit vanaf je 25ste levensjaar.  

Wat bedoelen we nu juist met spierkracht ? Wat zijn de oorzaken van krachtverlies? Wat zijn de voordelen van krachtoefeningen ? Meer achtergrondinfo vindt je hier.

 

Voor wie ? 

Algemene bevolking 

 

Wie kan er met de krachtoefeningen aan de slag ? 

Lokale besturen, lokale dienstencentra, bedrijven, huisartsen, gezondheids- en welzijnsorganisaties, … 

 

Praktisch 

Krachtoefeningen 

Infosessie 

Organiseer een infosessie beweging

meer info en aanvragen

 

Bewegen of verwijzing 

Een huisarts kan je doorverwijzen naar een bewegen op verwijzing-coach 

Neem een kijkje op de website

 

Promotent

Wil je beweging graag in de kijker zetten, reserveer dan onze Promotent Bewegen op verwijzing 

 

Het Logo zet je op weg 

Wil je aan de slag maar weet je niet goed hoe? Het Logo biedt je advies.

 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen