Nieuwsbrief
Promotiematerialen
Onderstaande materialen kunnen acties tijdens de week van de geestelijke gezondheid versterken en ondersteunen. Naast de gratis materialen binnen de Fit in je hoofd campagne, zijn er extra promomaterialen voorhanden.
Deze materialen geven mee bekendheid aan de campagne ‘Fit in je hoofd, goed in je vel’.
De affiches en boekjes zijn ideaal voor in wachtkamers en om activiteiten te kaderen binnen de 10 stappen. De boekjes kunnen worden uitgedeeld tijdens of na een activiteit.
Bestel deze materialen gratis via het bestelformulier.
Doelgroep: Iedereen, vanaf 16+
Een complimentje krijgen, maar ook het geven ervan, geeft een positief gevoel. Met deze etiketten kunnen de verschillende Fit in je hoofd-stappen op een heel laagdrempelige manier in de kijker worden gezet.
Bestel via het bestelformulier.
Doelgroep: iedereen
De postkaart ‘Hoe gaat het?’ wil mensen aanzetten om te praten over hun geestelijke gezondheid en indien nodig hulp te vragen. De kaartjes verwijzen naar de Fit in je Hoofd-website en geven een overzicht van plekken waar mensen terecht kunnen voor een babbel of hulp. Deze kaartjes kunnen uitgedeeld worden bij een activiteit. Ze kunnen ook door hulpverleners gebruikt worden als doorverwijskaartjes.
Bestel via het bestelformulier.
Met het bonnenkaartje kan je een vriend, collega, buur, … uitnodigen om samen iets nieuws te proberen. Iemand op een nieuwe ervaring trakteren, dat is verrijkend voor de gever en de ontvanger. Afhankelijk van de doelgroep die je wil bereiken, kan je hiermee verschillende Fit in je hoofd-stappen in beeld brengen: Probeer iets nieuws, Reken op je vrienden, Ga ervoor, Durf nee te zeggen, Gun jezelf rust, Praat erover, ….
Bestel via het bestelformulier.
Doelgroep: iedereen
Nok Nok geeft tips en handvaten aan jongeren van 12 tot 16 jaar om hun veerkracht te versterken.
Doelgroep: jongeren
Woorden geven aan je gevoelens is niet evident. Met deze buttons wordt iedereen uitgenodigd om zijn of haar emotie van de dag op te spelden en erover te praten.
Installeer in de gemeente een 'Mood Wall' waarop je de buttons bevestigt. Je kan 15 buttons met 15 verschillende emoties bestellen. De gemeente zorgt zelf voor een muur of voor glazen bakken waar mensen hun emoties kunnen kiezen. Als alternatief voor een zelfgemaakte moodwall, kan je bij Logo Antwerpen ook een banner met de buttons bestellen.
Doelgroep: iedereen
Bestel via het bestelformulier.
Een taboe wordt beschouwd als ongepast om over te praten. Zeker als het over psychische kwetsbaarheid gaat, hebben mensen vaak angst om hierover te praten. Psychische kwetsbaarheid op een ludieke wijze onder de aandacht brengen geeft hopelijk stof tot praten.
Een tijdelijke en afwasbare tattoo trekt zowel jong en oud aan. De tattoos kunnen tijdens deze week worden uitgedeeld op zo veel mogelijk plaatsen en evenementen, ook leuk om te koppelen aan een workshop, lezing, film…
Bestel via het bestelformulier.
Doelgroep: iedereen